Retur

Hur du returnerar beror på vilken leverantör har levererat ditt paket från oss. Har du fått paket via PostNord, använd den förbetalda returetiketten som vi bifogar varje försändelse och lämna in paketet hos ditt närmsta PostNord-ombud. Har du fått ditt paket via UPS, var vänlig lämna in hos ett UPS ombud.

Här hittar du UPS ombud:
https://www.ups.com/dropoff/?loc=sv_SE


Returnera

Du kan returnera produkter inom 30 dagar räknat från dagen du hämtade ut produkten.

Returnera

Go to the "Make return" tab in My Account if you have placed your order as logged in user.

För beställningar av inloggade kunder

För beställningar av icke-inloggade kunder

Grundläggande information
  1. Försäkra dig att det du skickar tillbaka är väl förslutet och skyddat i emballaget. Skicka produkten med originalförpackningen. Lägg produkten i originalförpackningen i emballaget med en ifylld och signerad Retursedel. Saknar du din Retursedel ladda ner den härifrån.
  2. Klicka på Returnera och välj produkter som du vill returnera.
  3. Välj samma retursätt (PostNord/UPS AccessPoint) som du valde vid köpet och lämna in paketet hos respektive ombud. UPS ger dig även en möjlighet att beställa ett bud hem i fall du returnerar något som du haft hemleverans med UPS på. Spåra gärna kvittensen.
  4. Du kommer att få återbetalning inom 14 vardagar räknat från dagen då vi öppnat och verifierat din försändelse. I undantagsfall kan denna tid förlängas med några dagar till.
  5. Vid beställningar där du har betalat fraktavgift, återbetalas den inte om du väljer att returnera något. Dvs. har du betalat 40 kronor för frakt och sedan skickat tillbaka produkten, får du återbetalning endast för produkten. Har du fler frågor är du välkommen att kontakta vår Kundtjänst.
Viktigt!
  1. Om du använder samma emballage som du fick produkten i vid retur – ta bort den gamla fraktsedeln/etiketten. Förslut paketet väl, tejpa ordentligt och klistra på den förbetalda returetiketten från respektive transportör. Väljer du att skicka paketet med en annan frakttjänst än PostNord eller UPS adressera paketet till:

    JKO Invest / SP / eskor.se
    U 285 SE-202 29 Malmö
  2. Om du skickar två försändelser lägg dem i en och samma förpackning eller generera två separata returer (två koder och två fraktsedlar).
  3. Kom ihåg att vi inte tar emot försändelsen som skickas mot postförskott.
  4. Vi återbetalar på samma sätt som du har betalat. Om du betalat till vårt bankgirokonto återbetalar vi till det bankkonto som du har angivit i retursedeln. Vid betalning via PayU/PayPal/Klarna sker återbetalning på samma sätt och du behöver inte skriva ditt kontonummer. Har du betalat din Klarna-faktura rapportera gärna returen i Klarna-appen. Kom ihåg att produkten bör returneras i samma skick och att kunden kan debiteras för eventuell värdeminskning.
Visa mer...
Kundtjänst
Telefon
(+46) 8 52500510

E-post
info@eskor.se

Upp
«
»