1.Hur kollar jag om en produkt är tillgänglig?
2.Hur väljer jag rätt skostorlek?
3.Hur får jag tag på mer information om produkter?
4.Hur får jag rabatt?
5.Hur beställer jag?
6.Har jag en möjlighet att hämta ut skor i en stationär butik?
7.Vilka betalsätt accepteras?
8.Vad är den sammanlagda leveranstiden?
9.Hur får man de beställda varorna och vad är leveranskostnaden?
10.Skickar ni beställningar utomlands?
11.Kan jag komma överens om exakt leveranstid med bud?
12.Är det möjligt att beställa produkter i en annan färg?
13.Är det möjligt att beställa produkter som inte är tillgängliga på www.eskor.se?
14.Kan jag ändra beställning eller betalsätt?
15.Kan jag avbeställa min order?
16.Hur länge gäller ångerrätt och bytesrätt?
17.Hur returnerar jag en produkt?
18.Till vilken adress skickar jag en produkt som ska returneras?
19.Hur och när sker återbetalning för den returnerade varan?
20.Hur reklamerar man?
21.Hur spårar jag mitt paket?
22.Var hämtar jag ut mitt paket?
23.Hur mycket tid har jag på mig att betala?
24.Beställningars statusar - förklaring
25.Hur byter jag en produkt mot en annan?



1.Hur kollar jag om en produkt är tillgänglig?
Om en storlek visas på vår webbsida betyder det att den är tillgänglig och kan köpas. En uppskattad leveranstid visas vid sidan av varje produkt.

Upp

2.Hur väljer jag rätt skostorlek?
Under varje skos foton finns det en tabell med innersulors längd som man kan använda för att välja rätt storlek. Om tabellen saknas kan man enkelt få svar på sin fråga genom att fråga per e-post: info@eskor.se

Upp

3.Hur får jag tag på mer information om produkter?
Du kan gärna fråga per telefon eller per e-post.

Upp

4.Hur får jag rabatt?
All information om erbjudanden och rabatter skickas per e-post via vårt nyhetsbrev. Som ny prenumerant får du en engångskupong med värde på 100 kr i välkomstgåva. OBS! Koden gäller endast för produkter på ordinarie pris och för beställningar för 1000 kr och mer och kan alltså inte kombineras med realisation och andra rabatter eller erbjudanden.

Upp

5.Hur beställer jag?
Du kan beställa på vår webbsida, per telefon eller e-post. Telefon: 08 52500510
E-post: info@eskor.se

Upp

6.Har jag en möjlighet att hämta ut skor i en stationär butik?
Har jag möjligheten att hämta ut varan i en stationär butik? Vi har ett flertal stationära butiker i Polen men inga i Sverige, vi levererar våra varor via PostNord och UPS. Har du vägarna förbi är du hjärtligt välkommen att besöka våra stationära butiker i Polen t.ex. i Forum-gallerian i Gdańsk, Warszawa och Poznań med flera.

Upp

7.Vilka betalsätt accepteras?
Vi erbjuder förskottsbetalningar och fakturabetalning via Klarna. Du behöver då välja Klarna vid köptillfället och vi har ingen möjlighet att ändra till det betalsättet efteråt. Du får en faktura direkt efteråt via e-post. Annars kan betala med kort (PayU), PayPal och via en banköverföring till vårt Bankgirokonto (BG:727-7437). Betalsätt väljs vid beställning och mer info hittar du på https://www.eskor.se/betalsatt. OBS! Se till att du har aktuellt BankID eller motsvarande.

Upp

8.Vad är den sammanlagda leveranstiden?
Information om leveranstid anges vid varje produktbeskrivning. Vi handlägger och förbereder beställningar till leverans inom ca 48 timmar. Frakttiden varierar beroende på leveranssätt, leverantör och var du bor. Det brukar ta mellan 3 till 5 arbetsdagar men kan dröja längre vid särskilda tillfällen som t.ex julhandel.
Vid betalning via banköverföring förlängs handläggningstiden med den tid som det tar för oss att bokföra betalningen på vårt konto (1-2 vardagar). Via mejl kommer du att uppdateras om varje etapp av orderhandläggningen. Du kan kontrollera din orderstatus efter inloggning på ditt kundkonto. I vissa fall kan leveranstiden förlängas upp till 14 dagar – vid dessa enstaka fall informerar vi snarast dig per telefon eller e-post. OBS! Leverans- och frakttider omfattar inte lördagar, söndagar och allmänna helgdagar.

Upp

9.Hur får man de beställda varorna och vad är leveranskostnaden?
Det är möjligt att få ordern levererad hem eller till ett ombud både med PostNord (tjänsten ”MyPack Home”) och UPS. Vid val av UPS kan det tillkomma extraavgifter enligt UPS tabell för adresser i norra Sverige (se här: https://www.ups.com/ae/en/shipping/zones-and-rates/area-surcharge.page?). Vid leverans aviseras mottagaren via sms eller brevavi från leverantören och väljer sedan leveranssätt och tid på: https://change.postnord.com/se/ eller www.ups.com/se/sv/Home.page. För beställningar som understiger en totalkostnad på 980 kr tillkommer en fraktkostnad från PostNord på 98 kr, denna kostnad återbetalas inte vid retur. Utgör totalsumman 980 kr eller mer är frakten tur och retur kostnadsfri. Detaljerad information kring leverans och kostnader finner du på: https://www.eskor.se/leverans

Upp

10.Skickar ni beställningar utomlands?
eskor.se skickar vi bara till Sverige. Gå till vår butik efootwear.eu för att beställa från övriga EU-länder där vi inte har nätbutiker.

Upp

11.Kan jag komma överens om exakt leveranstid med bud?
Tyvärr har vi ingen större möjlighet att påverka tidpunkten av leverans dock är du välkommen att välja bland fler alternativ som PostNord eller UPS föreslår. Önskar du en mer precis uppskattning av den tidpunkt då försändelsen förutses att levereras kontakta respektive leverantörs kundtjänst, vår kundtjänst eller sök med ditt kolli-ID på www.postnord.se / www.ups.com/se/sv/Home.page. Vi skickar ett e-postmeddelande när försändelsen lämnar vårt lager. I mejlet finner du numret på fraktsedeln/sändningsnummret med vilket du kan spåra leveransen på respektive transportörens hemsida. Då du får en sms-avi eller brev-avi från PostNord kan du enkelt välja hemleverans eller uthämtning hos ombud på https://change.postnord.com/se/.

Vad gäller retur – ja, det kan du göra när du returnerar med UPS (förutsatt att du har valt UPS för leverans för dig). Då avtalar ni exakt tid per telefon när du beställer ett bud som kommer att hämta din retur. Du kan ringa eller göra det på nätet: https://wwwapps.ups.com/pickup/schedule?loc=sv_SE#/ eller ring 077 662 20 77. Annars behöver du lämna in paketet hos ett av UPS ombud (Access Points som du kan hitta här: https://www.ups.com/dropoff/?loc=sv_SE.

Upp

12.Är det möjligt att beställa produkter i en annan färg?
Alla tillgängliga färger visas på vår webbsida. Om en färg inte visas betyder det att den inte är tillgänglig.

Upp

13.Är det möjligt att beställa produkter som inte är tillgängliga på www.eskor.se?
Det finns ingen sådan möjlighet. Alla tillgängliga produkter visas på vår webbsida.

Upp

14.Kan jag ändra beställning eller betalsätt?
För att ändra detaljer i din order ska du kontakta Kundtjänst.

Upp

15.Kan jag avbeställa min order?
Du kan ta bort/avbeställa din order genom att kontakta Kundtjänst innan paketet är skickat. Det räcker att skicka ett mejl till info@eskor.se eller ringa oss på 08 52500510.

Upp

16.Hur länge gäller ångerrätt och bytesrätt?
Enligt lag har du alltid 14 dagars ångerrätt. Vi erbjuder alltid 30 dagars fri retur.
Du kan lämna tillbaka en produkt inom 30 dagar räknat från dagen då du hämtade ut din försändelse. Önskar du en ny modell eller annan storlek? Byten görs enkelt genom att lägga en ny beställning och din nya vara skickas inom 1-2 arbetsdagar. Vi återbetalar dig för den gamla produkten inom 14 dagar sedan den har nått vårt lager.

Upp

17.Hur returnerar jag en produkt?
Hos oss har du ångerrätt i 30 dagar räknat från dagen efter att du hämtade ut försändelsen. För att returnera en vara rekommenderar vi att du använder vår förbetalda returetikett (Postnord respektive UPS beroende på vilken leverantör du valt vid beställning) och fått med paketet. Saknar du en returetikett är du välkommen att kontakta vår Kundtjänst och erhålla en ny per e-post.

Var god och registrera din retur på vår hemsida https://www.eskor.se/retur för att spara returen i vårt system och sedan skriva ut en färdig retursedel som endast behöver skrivas under. Du kan annars använda den utskrivna retursedeln som kom med paketet.

Har du ingen tillgång till en skrivare, önskar vi ändå att du registrerar din retur på hemsidan och använder den universella retursedeln som kommit med ordern.

Skicka sedan tillbaka den ifyllda retursedeln till oss tillsammans med produkten. Detaljerad information finns på: https://www.eskor.se/retur

Önskar du en annan storlek eller modell är du välkommen att lägga en ny beställning helt oberoende av den gamla.

OBS! Vi tar inte emot returer som skickas mot postförskott. OBS! Vill du returnera på ett annat sätt än via vår returetikett behöver du själv betala för returen.

Upp

18.Till vilken adress skickar jag en produkt som ska returneras?
Vi rekommenderar att du använder den förbetalda returetiketten som du har fått i ditt paket. Vi skickar dem alltid med varje beställning så att det är enkelt att returnera. Om du inte har den kvar kan du vända dig till vår Kundtjänst för att få en ny. Vi skickar dem då på mejl för utskrift.

Vill du returnera produkten på egen hand på ett annat sätt kan du välja ett valfritt ombud och returnera på egen bekostnad då. Försändelser ska då skickas till:

JKO Invest / SP / eskor.se
U 285 SE-202 29 Malmö

Upp

19.Hur och när sker återbetalning för den returnerade varan?
Vi återbetalar till ett bankontonummer som du har uppgett inom ca 14 dagar räknat från dagen då vi har fått varan. Om en beställning har betalats via en betalningsförmedlingstjänst som PayU eller PayPal görs återbetalningen med samma tjänst som inbetalningen gjordes med.

Upp

20.Hur reklamerar man?
Man kan reklamera en produkt inom tre år efter inköpet. För att göra det ska man beskriva felet som ligger till grund för reklamationen och skicka ett meddelande med beskrivning samt produkten till vår adress:
JKO Invest / SP / eskor.se
U 285 SE-202 29 Malmö
Man ska också bifoga ett inköpsbevis (fakturan) med meddelandet. Om du inte har kvar din faktura ange vänligen data som kan hjälpa att identifiera din beställning i vårt system t. ex. ordernummer, namn och efternamn.

Upp

21.Hur spårar jag mitt paket?
Vi skickar alltid en bekräftelsemejl med kolli-ID (sändningsnummer) precis efter vi har lämnat paket för leverans. Eftersom vi fraktar våra paket via företaget Royal Shipments kan du först gå till länken: royalshipments.com/ och spåra paketet där med kolli-ID. När försändelsen når Sverige kan du även spåra den med samma kolli-ID hos PostNord: www.postnord.se.

Du kommer även att se länken på Royal Shipments hemsida och kan söka direkt bara på www.postnord.se för att se om försändelsen är på väg till dig. Du kan enkelt välja leveransställe senare på change.postnord.com/se genom att skriva in ditt kolli-ID i sökrutan.

Vid val av UPS sök då direkt på UPS webbsajt med ditt sändningsnummer: www.ups.com/WebTracking?loc=sv_SE&requester=ST/

Upp

22.Var hämtar jag ut mitt paket?
Du kan hämta den hos ett ombud nära dig eller beställa hemleverans. Spåra ditt paket på respektive transportörs hemsida (https://www.ups.com/WebTracking?loc=sv_SE&requester=ST/ eller www.postnord.se).

Om du har valt PostNord: Din försändelse kommer först till PostNords terminal nära dig. Senare väljer du leveransställe genom att svara på sms-avi eller mejl-avi som du får av PostNord. Du kan då beställa leveransställe och tid (det blir några förslag). Sök på ditt koll-ID som du får på mejl från oss på www.postnord.se, eller på https://change.postnord.com/se/ om du vill bestämma tid och plats för leverans. OBS! Det är viktigt att du väljer plats och tid!

Om du har valt UPS: Vid val av UPS sök då direkt på UPS webbsajt med ditt sändningsnummer: www.ups.com/WebTracking?loc=sv_SE&requester=ST/

Välj senare leverans till ombud eller hem.


Upp

23.Hur mycket tid har jag på mig att betala?
Vi väntar på medel i 5 dagar. Det gäller inte när du har valt Klarna för då har du 14 dagar på att betala din faktura. Har dock din betalning inte genomförts eller av någon anledning avbrutits och inte har statusen ”betald” i vårt system har du max. 5 dagar för att betala på ett annat sätt. Har vi inte fått in betalning från dig kommer vi att skicka ett meddelande med en påminnelse efter 72h efter att beställningen har lagts. Därefter väntar vi i två dagar till. Efter denna tidsfrist kommer beställningen att makuleras av systemet. Tack för din förståelse.

Upp

24.Beställningars statusar - förklaring
a) Väntar på handläggning – din beställning väntar på handläggning.
b) Väntar på betalning – vi väntar på att betalning når oss. Efter 5 dagar makuleras beställningen automatiskt.
c) Väntar på leverans – den produkt som du har beställt transporteras från ett externt eller internt lager. Den uppskattade leveranstiden är 2 – 3 vardagar.
d) Redo att skickas – Din beställning har plockats och skickats till vårt lager för att skickas vidare.
e) Skickad – Din försändelse har redan fått ett kolli-ID och väntar nu på att hämtas av speditören eller är redan på väg till dig.
f) Makulerad – beställningen har makulerats för att betalningen uteblivit eller pga. din önskan att ta bort den. Vi har ingen möjlighet att återskapa en makulerad beställning. Produkter från den här beställningen kommer att åter vara tillgängliga på vår hemsida inom 24 timmar.
g) Returnerad – din beställning har returnerats och verifierats positivt. Inom 3 till 5 vardagar borde återbetalningen att vara dig till handa.
h) Returnerad – försändelsen ej avhämtad – Ditt paket har kommit tillbaka till oss. Om du fortfarande vill få produkt/-er från denna beställning är du välkommen att lägga en ny beställning. Tack.


Upp

25.Hur byter jag en produkt mot en annan?
Vi hanterar byten genom att be kunder returnera och lägga en ny beställning. Det blir alltså två separata processer. För att vara säker att den produkt som du vill ha finns kvar lägg gärna en ny beställning redan i dag. Om du föredrar att vänta med att betala för den tills du får en återbetalning välj banköverföring som betalsätt i den nya beställningen. Vi kommer att vänta i 5 dagar på din nya betalning. Vi bokför inte om gamla betalningar till nya beställningar. Tack för din förståelse!

Upp

Upp
«
»