Varukorg  (0)

Beställningen

Hur beställer jag?
Kan jag göra ändringar i min beställning?
Vilka betalsätt accepteras?
Får jag ändra betalsätt?
Jag har fått ett meddelande att min order inte är betald. Vad betyder det?

Frakten och leveransen

Vad är det för leveranstid?
När aktiveras spårningen hos fraktbolaget?
Hur får man de beställda varorna och vad är leveranskostnaden?
Har jag en möjlighet att hämta ut skor i en stationär butik?
Hur spårar jag mitt paket?

Rabatter

Varför fungerar inte rabattkoden?
Hur använder jag rabattkoden?
Kan jag använda en rabatt i efterhand på min beställning?

Information om produkterna

Hur får jag tag på mer information om produkter?

Retur

Hur returnerar jag en produkt?
Har ni byte?
Vad ska jag göra om jag saknar returetikett?
Får jag behålla min rabatt vid en retur?
Hur och när sker återbetalning för den returnerade varan?

Reklamation

Hur går jag tillväga för att reklamera en vara?

Beställningens status - förklaring

Beställningens status - förklaring

Beställningen

Hur beställer jag?

Du kan beställa på vår webbsida eller i vår APP eskor.se.

Upp

Kan jag göra ändringar i min beställning?

Tyvärr kan man inte göra ändringar i order. Om din order inte har skickats än har vi eventuellt möjlighet att annullera den och sedan kan tu lägga en ny order enligt dina önskemål. Det går inte heller att ändra leveransadressen efter att beställningen har skickats iväg.

Upp

Vilka betalsätt accepteras?

Vi erbjuder tre olika betalningsmetoder. Du kan betala med kort (PayU), PayPal eller Klarna. Vi har ingen möjlighet att ändra betalsättet i efterhand. Du får ett meddelande från respektive betaltjänst direkt via e-post. OBS! Se till att du har aktuellt BankID eller motsvarande.

Upp

Får jag ändra betalsätt?

Tyvärr. Eventuellt kan vi annullera din order och du kan beställa om.

Upp

Jag har fått ett meddelande att min order inte är betald. Vad betyder det?

I vårt system skapas beställningen först och sedan kopplas man vidare till betalning. Ibland händer det att betalning misslyckas, det kan vara av olika orsaker. Ibland går det att återuppta transaktionen. Kontakta då vår kundtjänst. Det kan också vara bra att beställa om på direkten om man är rädd att varan tar slut.

Upp

Frakten och leveransen

Vad är det för leveranstid?

Frakten tar ca. 3-6 vardagar. Du får ett spårningsnummer så fort paketet är redo att hämtas upp av fraktbolaget. Det kan dröja längre vid särskilda tillfällen som tex julhandel. Via mejl kommer du att uppdateras om varje etapp av orderhandläggningen. Du kan även kontrollera din orderstatus efter inloggning på ditt kundkonto. OBS! Leverans- och frakttider omfattar inte lördagar, söndagar och allmänna helgdagar.

Upp

När aktiveras spårningen hos fraktbolaget?

Spårningssystem aktiverar sig så fort ditt paket kommer fram till Sverige. Oftast tar det ca. 48-72 timmar efter du har fått bekräftelse att din beställning var skickad.

Upp

Hur får man de beställda varorna och vad är leveranskostnaden?

Beställningar levereras via DHL till ett ombud nära dig. Du kommer att aviseras via sms eller e-post. Vid beställningar för minst 790 kr är frakten gratis. För beställningar under 790 kr är fraktavgift 99 kr. Detaljerad information kring leverans och kostnader finner du på: www.eskor.se/leverans

Upp

Har jag en möjlighet att hämta ut skor i en stationär butik?

Vi har ett flertal stationära butiker i Polen men inga i Sverige ännu, vi levererar våra varor via DHL. Har du vägarna förbi är du hjärtligt välkommen att besöka våra stationära butiker i Polen eller Tjeckien t.ex. i Forum-gallerian i Gdańsk, Warszawa och Poznań med flera.

Upp

Hur spårar jag mitt paket?

Vi skickar alltid en bekräftelse via e-post med kolli-ID (sändningsnummer) precis efter vi har lämnat paket för leverans.

Spåra ditt paket på DHLs hemsida:www.dhl.com/se-sv eller här med ditt sändningsnummer.

Upp

Rabatter

Varför fungerar inte rabattkoden?

De flesta rabattkoder gäller på varor i ordinarie priser t.ex. koden för nyhtsbrevprenumeranter eller på första köp i appen.

Upp

Hur använder jag rabattkoden?

Rabattkoden skriver du in i en ruta medan man är i varukorgen, innan du går vidare till att slutföra köpet. Här finner du en kort instruktion.

Upp

Kan jag använda en rabatt i efterhand på min beställning?

Nej, du kan tyvärr inte lägga till en rabattkod på en beställning som redan är bekräftad.

Upp

Information om produkterna

Hur får jag tag på mer information om produkter?

Du kan gärna fråga per telefon eller per e-post. Det finns även möjlighet att chatta med oss eller kontakta oss på Messenger. Se mer information här.

Upp

Retur

Hur returnerar jag en produkt?

Hos oss har du ångerrätt i 100 dagar räknat från dagen efter att du hämtade ut försändelsen. För att returnera använd gärna vår förbetalda returetikett som du har fått med paketet. Skicka sedan tillbaka den ifyllda retursedeln till oss tillsammans med produkten. Detaljerad information finns på: Retur

OBS! Vi tar inte emot returer som skickas mot postförskott . Vill du returnera på ett annat sätt än via vår returetikett behöver du själv stå för frakten.

Upp

Har ni byte?

Nej. Önskar du en annan storlek eller modell är du välkommen att lägga en ny beställning helt oberoende av den gamla.

Upp

Vad ska jag göra om jag saknar returetikett?

Saknar du en returetikett är du välkommen att kontakta vår Kundtjänst och erhålla en ny per e-post.

Upp

Får jag behålla min rabatt vid en retur?

Om du har använt en rabatt vid ditt köp och returnerar varan är rabatten förbrukad.

Upp

Hur och när sker återbetalning för den returnerade varan?

Vi återbetalar till ett bankontonummer som du har uppgett inom ca 14 dagar räknat från dagen då vi har fått varan. Om en beställning har betalats via en betalningsförmedlingstjänst som PayU, PayPal eller Klarna görs återbetalningen med samma tjänst som inbetalningen gjordes med.

Upp

Reklamation

Hur går jag tillväga för att reklamera en vara?

Följ anvisningarna nedan för att göra en reklamation:

1. Ladda ner reklamationsformuläret tillgängligt på: Reklamation

2. Skicka foton (av hela varan uppifrån, sulan och en bild av defekten) av den produkt du vill klaga på med det ifyllda reklamationsformuläret till info@eskor.se.

3. Vänta på vårt svar så informerar vi dig om det är nödvändigt att skicka produkten för direkt verifiering eller om bilderna är tillräckliga. Senast efter 14 dagar kommer det beslutet.

4. Mer info finner du här.

Upp

Beställningens status - förklaring

Orderbekräftelse – din beställning väntar på handläggning och verifiering. Betalningen är inte verifierad än.

Påbörjat-ej betald – Vi har inte noterat någon godkänd betalning för din order. Har du valt betalning via PayU – kort slutför gärna ditt köp med den gröna knappen. Vid betalning med. Klarna kontakta vår kundtjänst för mer information.

Väntar på leverans - produkten du beställde behöver transporteras från vårt andra lager. Oftas går det fort men ibland kan det ta upp till 3 dagar innan vi kan skicka din beställning. Vi meddelar dig så fort ditt paket blir redo för leveransen.

Väntar på transport - din beställning är färdigpackad och väntar på att skickas iväg till dig, snart kommer du att kunna spåra paketet med KolliID du fick i meddelanden.

Makulerad – Vi har inte noterat någon godkänd betalning eller genomförd transaktion för din order och därför annullerades din beställning. Vi har ingen möjlighet att återskapa en makulerad beställning. Varorna kommer att åter vara tillgängliga i webbutiken inom 24 timmar. Ibland makulerar vi din order om vi uptäckte fel på din vara och fick annullera köpet. Du får då ett separat meddelande från oss.

Returnerad – Vi har mottagit och verifierat din retur. Återbetalningsprocessen har påbörjats.

Returnerad – försändelsen ej avhämtad – Ditt paket har kommit tillbaka till oss på grund av logistiksfel eller att du har inte hämtat ut den inom 10 dagar. Om du fortfarande vill få produkt/-er från denna beställning är du välkommen att lägga en ny beställning.

Delvis återbetalad - En av din beställda varor kommit i retur eller vi kunde inte skicka den till dig eftersom varan gick inte igenom verifieringen. Återbetalning sker via samma tjänst som du betalade för din beställning.

Återbetalad - vi har återbetalat hela beloppet för din beställning via sama tjänst du betalade med. På grund av det att du har returnerat din beställning eller vi kunde inte skicka den av någon anledning (varan har tagit slut eller gick inte igonom verifieringen)

Upp

Upp
«
»