Öppet köp
PostNord
Fria returer! Hos oss har du alltid rätt till 30 dagars öppet köp räknat från dagen då du har hämtat ut försändelsen. Returnera produkter gratis med etikett som du får av oss till vår returadress. För mer info läs här: https://www.eskor.se/30-dagars-angerratt

Transportör:
PostNord (My Pack Home)
Vid beställningar för 450 SEK och mer gäller fri frakt och retur. För beställningar för mindre än 450 SEK tillkommer 40 SEK i fraktavgift.


1.Hur kollar jag om en produkt är tillgänglig?
2.Hur väljer jag rätt skostorlek?
3.Hur får jag tag på mer information om produkter?
4.Hur får jag rabatt?
5.Hur beställer jag?
6.Har jag en möjlighet att hämta ut skor i en stationär butik?
7.Vilka betalsätt accepteras?
8.Vad är den sammanlagda leveranstiden?
9.Hur kan man få sina beställda varor och vad är leveranskostnader?
10.Skickar ni beställningar utomlands?
11.Kan jag komma överens om exakt leveranstid med bud?
12.Är det möjligt att beställa produkter i en annan färg?
13.Är det möjligt att beställa produkter som inte är tillgängliga på www.eskor.se?
14.Kan jag ändra beställning eller betalsätt?
15.Kan jag avbeställa min order?
16.Hur länge gäller ångerrätt och bytesrätt?
17.Hur returnerar eller byter man en produkt?
18.Till vilken adress skickar jag en produkt som ska returneras eller bytas?
19.Hur och när sker återbetalning för den returnerade varan?
20.Hur reklamerar man?
21.Hur spårar jag mitt paket?
22.Var hämtar jag ut mitt paket?



1.Hur kollar jag om en produkt är tillgänglig?
Om en storlek visas på vår webbsida betyder det att den är tillgänglig och kan köpas. En uppskattad leveranstid visas vid sidan av varje produkt.

Upp

2.Hur väljer jag rätt skostorlek?
Under varje skos foton finns det en tabell med innersulors längd som man kan använda för att välja rätt storlek. Om tabellen saknas kan man enkelt få svar på sin fråga genom att fråga per e-post: info@eskor.se

Upp

3.Hur får jag tag på mer information om produkter?
Du kan gärna fråga per telefon eller per e-post.

Upp

4.Hur får jag rabatt?
All information om erbjudanden och rabatter skickas per e-post via vårt nyhetsbrev. Som ny prenumerant får du en engångskupong med värde på 100 kr i välkomstgåva. OBS! Koden gäller endast för produkter på ordinarie pris och för beställningar för 1000 kr och mer och kan alltså inte kombineras med realisation och andra rabatter eller erbjudanden.

Upp

5.Hur beställer jag?
Du kan beställa på vår webbsida, per telefon eller e-post. Telefon: 08 52500510
E-post: info@eskor.se

Upp

6.Har jag en möjlighet att hämta ut skor i en stationär butik?
Vi har stationära butiker i Zielona Góra och i Nowa Sól i Polen. För att beställa till en av våra stationära butiker ber vi dig att kontakta vår kundtjänst.

Upp

7.Vilka betalsätt accepteras?
För tillfället accepterar vi endast förskottsbetalningar. Man kan betala med kort (PayU), PayPal, via en överföring till vårt Bankgiro (BG:727-7437) Man väljer betalsätt vid beställning och mer info hittar du under https://www.eskor.se/betalsatt

Upp

8.Vad är den sammanlagda leveranstiden?
Information om leveranstid ges vid varje produktbeskrivning. Vi handlägger och förbereder beställningar till leverans inom 24 timmar. Frakttid varierar beroende på leveranssätt och var du bor. Det brukar ta mellan 3 och 5 arbetsdagar.
Vid betalningar via banköverföring förlängs handläggningstiden med den tid som det tar för oss att bokföra betalningen på vårt konto. Vi informerar dig om varje etapp av orderhandläggningen per e-post. Du kan kontrollera orderstatus efter inloggning till ditt kundkonto. I särskilda fall kan leveranstiden förlängas upp till 14 dagar – om så händer kommer vi dock att informera dig om det per telefon eller e-post så snabbt vi kan. OBS! Leverans- och frakttider omfattar inte lördagar, söndagar och allmänna helgdagar.

Upp

9.Hur kan man få sina beställda varor och vad är leveranskostnader?
Det är möjligt att få varor levererade hem med PostNord eftersom vi erbjuder tjänsten ”MyPack Home”. Vid leverans aviseras du via sms eller brevavi från PostNord och väljer sedan exakt leveranssätt och tid på: https://change.postnord.com/se/ Frakten till Sverige kostar 40 SEK för beställningar under 450 SEK. Handlar man för 450 SEK eller mer är frakten kostnadsfri. Detaljer kring leverans och kostnader finns på: https://www.eskor.se/leverans

Upp

10.Skickar ni beställningar utomlands?
På eskor.se skickar vi bara till Sverige.

Upp

11.Kan jag komma överens om exakt leveranstid med bud?
Tyvärr har vi ingen stor möjlighet att påverka tidpunkten för leverans men du kan välja bland flera alternativ som PostNord kommer att föreslå. Vill du uppskatta en precis tidpunkt då försändelsen ska levereras kontakta PostNords kundtjänst, vår kundtjänst eller sök med ditt kolli-ID på www.postnord.se. Vi skickar ett e-postmeddelande när försändelsen lämnar vårt lager. I mejlet finns det nummer på fraktsedeln som möjliggör att du kan följa leveransen på transportörens hemsida. När du får en sms-avi eller brev-avi från PostNord kan du enkelt välja hemleverans eller uthämtning hos ombud på https://change.postnord.com/se/.

Upp

12.Är det möjligt att beställa produkter i en annan färg?
Alla tillgängliga färger visas på vår webbsida. Om en färg inte visas betyder det att den inte är tillgänglig.

Upp

13.Är det möjligt att beställa produkter som inte är tillgängliga på www.eskor.se?
Det finns ingen sådan möjlighet. Alla tillgängliga produkter visas på vår webbsida. Om det på en viss sida inte finns någon specifik storlek kan du kontrollera om det går att beställa den genom att kontakta Kundtjänst.

Upp

14.Kan jag ändra beställning eller betalsätt?
För att ändra detaljer i din order ska du kontakta Kundtjänst.

Upp

15.Kan jag avbeställa min order?
Du kan ta bort/avbeställa din order genom att kontakta Kundtjänst.

Upp

16.Hur länge gäller ångerrätt och bytesrätt?
Man kan byta eller lämna tillbaka en produkt inom 30 dagar räknat från dagen då kunden har fått sin försändelse.

Upp

17.Hur returnerar eller byter man en produkt?
För att returnera eller byta (dvs. returnera och köpa en ny) en produkt rekommenderar vi att du använder den returetikett som du har fått i paketet. Du behöver också fylla i den retursedel som bifogas med försändelsen (du kan också hitta den här https://www.eskor.se/media/wysiwyg/eskor_se/subsite/retur/Retur.pdf. Skicka sedan tillbaka den till oss tillsammans med produkten. Detaljerad information finns på:
https://www.eskor.se/retur
OBS! Vi tar inte emot returer som skickas mot postförskott. OBS! Vill du returnera på ett annat sätt än via vår returetikett behöver du själv betala för returen.

Upp

18.Till vilken adress skickar jag en produkt som ska returneras eller bytas?
Vi rekommenderar att du använder den DHL-etikett som du har fått i ditt paket. Om du inte har den eller vill returnera på ett annat sätt välj ett valfritt ombud och returnera på egen bekostnad. Försändelser ska då skickas till:
PostNord AB
c/o Eskor.se / KAAB (U-Box 265)
Borrgatan 55 Port (Gate) 3
SE 211 24 Malmö

Upp

19.Hur och när sker återbetalning för den returnerade varan?
Vi återbetalar till ett bankontonummer som du har uppgett inom ca 14 dagar räknat från dagen då vi har fått varan. Om en beställning har betalats via en betalningsförmedlingstjänst som PayU eller PayPal görs återbetalningen med samma tjänst som inbetalningen gjordes med.

Upp

20.Hur reklamerar man?
Man kan reklamera en produkt inom tre år efter inköpet. För att göra det ska man beskriva felet som ligger till grund för reklamationen och skicka ett meddelande med beskrivning samt produkten till vår adress:
PostNord AB
c/o Eskor.se / KAAB (U-Box 265)
Borrgatan 55 Port (Gate) 3
SE 211 24 Malmö
Man ska också bifoga ett inköpsbevis (fakturan) med meddelandet. Om du inte har kvar din faktura ange vänligen data som kan hjälpa att identifiera din beställning i vårt system t. ex. ordernummer, namn och efternamn.

Upp

21.Hur spårar jag mitt paket?
Vi skickar alltid en bekräftelsemejl med kolli-ID precis efter vi har lämnat paket för leverans. Eftersom vi fraktar våra paket via Tyskland och företaget Royal Shipments kan du först gå till länken: https://royalshipments.com/ och spåra paketet där med kolli-ID. När försändelsen når Sverige kan du även spåra den med samma kolli-ID hos PostNord: https://www.postnord.se/en.

Du kommer även att se länken på Royal Shipments hemsida och kan söka direkt bara på https://www.postnord.se/en för att se om försändelsen är på väg till dig. Du kan enkelt välja leveransställe senare på https://change.postnord.com/se/ genom att skriva in ditt kolli-ID i sökrutan.

Upp

22.Var hämtar jag ut mitt paket?
Du kan hämta den hos ett ombud nära dig eller beställa hemleverans. Paket kommer först till PostNords terminal nära dig. Senare väljer du leveransställe genom att svara på sms-avi eller mejl-avi som du får av PostNord. Du kan då beställa leveransställe och tid (det blir några tidsförslag som du kan välja på). Sök på ditt koll-ID som du får på mejl från oss på www.postnord.se, eller på https://change.postnord.com/se/ om du vill bestämma tid och plats för leverans.

Upp

Upp
«
»