30 DAGARS ÖPPET KÖP
Se detaljer
Fri frakt över 450 kr
Fri retur


1.Hur kollar jag om en produkt är tillgänglig?
2.Hur väljer jag rätt skostorlek?
3.Hur får jag tag på mer information om produkter?
4.Hur får jag rabatt?
5.Hur beställer jag?
6.Har jag en möjlighet att hämta ut skor i en stationär butik?
7.Vilka betalsätt accepteras?
8.Vad är den sammanlagda leveranstiden?
9.Hur kan man få sina beställda varor och vad är leveranskostnader?
10.Skickar ni beställningar utomlands?
11.Kan jag komma överens om exakt leveranstid med bud?
12.Är det möjligt att beställa produkter i en annan färg?
13.Är det möjligt att beställa produkter som inte är tillgängliga på www.eskor.se?
14.Kan jag ändra beställning eller betalsätt?
15.Kan jag avbeställa min order?
16.Hur länge gäller ångerrätt och bytesrätt?
17.Hur returnerar jag en produkt?
18.Till vilken adress skickar jag en produkt som ska returneras?
19.Hur och när sker återbetalning för den returnerade varan?
20.Hur reklamerar man?
21.Hur spårar jag mitt paket?
22.Var hämtar jag ut mitt paket?



1.Hur kollar jag om en produkt är tillgänglig?
Om en storlek visas på vår webbsida betyder det att den är tillgänglig och kan köpas. En uppskattad leveranstid visas vid sidan av varje produkt.

Upp

2.Hur väljer jag rätt skostorlek?
Under varje skos foton finns det en tabell med innersulors längd som man kan använda för att välja rätt storlek. Om tabellen saknas kan man enkelt få svar på sin fråga genom att fråga per e-post: info@eskor.se

Upp

3.Hur får jag tag på mer information om produkter?
Du kan gärna fråga per telefon eller per e-post.

Upp

4.Hur får jag rabatt?
All information om erbjudanden och rabatter skickas per e-post via vårt nyhetsbrev. Som ny prenumerant får du en engångskupong med värde på 100 kr i välkomstgåva. OBS! Koden gäller endast för produkter på ordinarie pris och för beställningar för 1000 kr och mer och kan alltså inte kombineras med realisation och andra rabatter eller erbjudanden.

Upp

5.Hur beställer jag?
Du kan beställa på vår webbsida, per telefon eller e-post. Telefon: 08 52500510
E-post: info@eskor.se

Upp

6.Har jag en möjlighet att hämta ut skor i en stationär butik?
Har jag en möjlighet att hämta ut skor i en stationär butik? Vi har flera stationära butiker i Polen men inga i Sverige och levererar endast via PostNord. Om du har vägarna förbi är du naturligtvis välkommen till våra stationära butiker i Polen t.ex. i Zielona Góra, Poznan och Katowice med flera.

Upp

7.Vilka betalsätt accepteras?
För tillfället accepterar vi endast förskottsbetalningar. Man kan betala med kort (PayU), PayPal, via en överföring till vårt Bankgiro (BG:727-7437) Man väljer betalsätt vid beställning och mer info hittar du under https://www.eskor.se/betalsatt

Upp

8.Vad är den sammanlagda leveranstiden?
Information om leveranstid ges vid varje produktbeskrivning. Vi handlägger och förbereder beställningar till leverans inom 24 timmar. Frakttid varierar beroende på leveranssätt och var du bor. Det brukar ta mellan 3 och 5 arbetsdagar.
Vid betalningar via banköverföring förlängs handläggningstiden med den tid som det tar för oss att bokföra betalningen på vårt konto. Vi informerar dig om varje etapp av orderhandläggningen per e-post. Du kan kontrollera orderstatus efter inloggning till ditt kundkonto. I särskilda fall kan leveranstiden förlängas upp till 14 dagar – om så händer kommer vi dock att informera dig om det per telefon eller e-post så snabbt vi kan. OBS! Leverans- och frakttider omfattar inte lördagar, söndagar och allmänna helgdagar.

Upp

9.Hur kan man få sina beställda varor och vad är leveranskostnader?
Det är möjligt att få varor levererade hem med PostNord eftersom vi erbjuder tjänsten ”MyPack Home”. Vid leverans aviseras du via sms eller brevavi från PostNord och väljer sedan exakt leveranssätt och tid på: https://change.postnord.com/se/ Frakten till Sverige kostar 40 kr för beställningar under 450 kr. Handlar man för 450 kr eller mer är frakten kostnadsfri. Detaljer kring leverans och kostnader finns på: https://www.eskor.se/leverans

Upp

10.Skickar ni beställningar utomlands?
eskor.se skickar vi bara till Sverige. Gå till vår butik efootwear.eu för att beställa från övriga EU-länder där vi inte har nätbutiker.

Upp

11.Kan jag komma överens om exakt leveranstid med bud?
Tyvärr har vi ingen stor möjlighet att påverka tidpunkten för leverans men du kan välja bland flera alternativ som PostNord kommer att föreslå. Vill du uppskatta en precis tidpunkt då försändelsen ska levereras kontakta PostNords kundtjänst, vår kundtjänst eller sök med ditt kolli-ID på www.postnord.se. Vi skickar ett e-postmeddelande när försändelsen lämnar vårt lager. I mejlet finns det nummer på fraktsedeln som möjliggör att du kan följa leveransen på transportörens hemsida. När du får en sms-avi eller brev-avi från PostNord kan du enkelt välja hemleverans eller uthämtning hos ombud på https://change.postnord.com/se/.

Upp

12.Är det möjligt att beställa produkter i en annan färg?
Alla tillgängliga färger visas på vår webbsida. Om en färg inte visas betyder det att den inte är tillgänglig.

Upp

13.Är det möjligt att beställa produkter som inte är tillgängliga på www.eskor.se?
Det finns ingen sådan möjlighet. Alla tillgängliga produkter visas på vår webbsida.

Upp

14.Kan jag ändra beställning eller betalsätt?
För att ändra detaljer i din order ska du kontakta Kundtjänst.

Upp

15.Kan jag avbeställa min order?
Du kan ta bort/avbeställa din order genom att kontakta Kundtjänst.

Upp

16.Hur länge gäller ångerrätt och bytesrätt?
Enligt lag har du alltid 14 dagars ångerrätt. Vi erbjuder alltid 30 dagars fri retur.
Du kan lämna tillbaka en produkt inom 30 dagar räknat från dagen då du hämtade ut din försändelse. Önskar du en ny modell eller annan storlek? Byten görs enkelt genom att lägga en ny beställning och din nya vara skickas inom 1-2 arbetsdagar. Vi återbetalar dig för den gamla produkten inom 14 dagar sedan den har nått vårt lager.

Upp

17.Hur returnerar jag en produkt?
Hos oss har du ångerrätt i 30 dagar räknat från dagen då du hämtar ut produkten. För att returnera en produkt rekommenderar vi att du använder vår förbetalda returetikett med PostNords logga på och som du har fått i paketet.

Du kan också registrera din retur på vår hemsida www.eskor.se/retur och skriva ut en färdig retursedel där du markerar den produkt som du vill returnera och registrerar det i vårt system.

Har du ingen tillgång till skrivare, registrera gärna din retur ändå på vår hemsida och använd retursedel som fanns med i paketet.

Skicka sedan tillbaka den ifyllda retursedeln till oss tillsammans med produkten. Detaljerad information finns på: https://www.eskor.se/retur

Önskar du en annan storlek eller modell är du välkommen att lägga en ny beställning helt oberoende av den gamla.

OBS! Vi tar inte emot returer som skickas mot postförskott. OBS! Vill du returnera på ett annat sätt än via vår returetikett behöver du själv betala för returen.

Upp

18.Till vilken adress skickar jag en produkt som ska returneras?
Vi rekommenderar att du använder den förbetalda returetiketten som du har fått i ditt paket. Vi skickar dem alltid med varje beställning så att det är enkelt att returnera. Om du inte har den kvar kan du vända dig till vår Kundtjänst för att få en ny. Vi skickar dem då på mejl för utskrift.

Vill du returnera produkten på egen hand på ett annat sätt kan du välja ett valfritt ombud och returnera på egen bekostnad då. Försändelser ska då skickas till:

PostNord AB
c/o Eskor.se / KAAB (U-Box 265)
Borrgatan 55 Port (Gate) 3
SE 211 24 Malmö

Upp

19.Hur och när sker återbetalning för den returnerade varan?
Vi återbetalar till ett bankontonummer som du har uppgett inom ca 14 dagar räknat från dagen då vi har fått varan. Om en beställning har betalats via en betalningsförmedlingstjänst som PayU eller PayPal görs återbetalningen med samma tjänst som inbetalningen gjordes med.

Upp

20.Hur reklamerar man?
Man kan reklamera en produkt inom tre år efter inköpet. För att göra det ska man beskriva felet som ligger till grund för reklamationen och skicka ett meddelande med beskrivning samt produkten till vår adress:
PostNord AB
c/o Eskor.se / KAAB (U-Box 265)
Borrgatan 55 Port (Gate) 3
SE 211 24 Malmö
Man ska också bifoga ett inköpsbevis (fakturan) med meddelandet. Om du inte har kvar din faktura ange vänligen data som kan hjälpa att identifiera din beställning i vårt system t. ex. ordernummer, namn och efternamn.

Upp

21.Hur spårar jag mitt paket?
Vi skickar alltid en bekräftelsemejl med kolli-ID precis efter vi har lämnat paket för leverans. Eftersom vi fraktar våra paket via Tyskland och företaget Royal Shipments kan du först gå till länken: https://royalshipments.com/ och spåra paketet där med kolli-ID. När försändelsen når Sverige kan du även spåra den med samma kolli-ID hos PostNord: https://www.postnord.se/en.

Du kommer även att se länken på Royal Shipments hemsida och kan söka direkt bara på https://www.postnord.se/en för att se om försändelsen är på väg till dig. Du kan enkelt välja leveransställe senare på https://change.postnord.com/se/ genom att skriva in ditt kolli-ID i sökrutan.

Upp

22.Var hämtar jag ut mitt paket?
Du kan hämta den hos ett ombud nära dig eller beställa hemleverans. Paket kommer först till PostNords terminal nära dig. Senare väljer du leveransställe genom att svara på sms-avi eller mejl-avi som du får av PostNord. Du kan då beställa leveransställe och tid (det blir några tidsförslag som du kan välja på). Sök på ditt koll-ID som du får på mejl från oss på www.postnord.se, eller på https://change.postnord.com/se/ om du vill bestämma tid och plats för leverans.

Upp

Upp
«
»