Varukorg  (0)


1.Hur kollar jag om en produkt är tillgänglig?
2.Hur väljer jag rätt skostorlek?
3.Hur får jag tag på mer information om produkter?
4.Hur får jag rabatt?
5.Hur beställer jag?
6.Har jag en möjlighet att hämta ut skor i en stationär butik?
7.Vilka betalsätt accepteras?
8.Vad är den sammanlagda leveranstiden?
9.Hur får man de beställda varorna och vad är leveranskostnaden?
10.Skickar ni beställningar utomlands?
11.Kan jag komma överens om exakt leveranstid med bud?
12.Är det möjligt att beställa produkter i en annan färg?
13.Är det möjligt att beställa produkter som inte är tillgängliga på www.eskor.se?
14.Kan jag ändra beställning eller betalsätt?
15.Kan jag avbeställa min order?
16.Hur länge gäller ångerrätt och bytesrätt?
17.Hur returnerar jag en produkt?
18.Till vilken adress skickar jag en produkt som ska returneras?
19.Hur och när sker återbetalning för den returnerade varan?
20.Hur reklamerar man?
21.Hur spårar jag mitt paket?
22.Var hämtar jag ut mitt paket?
23.Hur mycket tid har jag på mig att betala?
24.Beställningars statusar - förklaring
25.Hur byter jag en produkt mot en annan?



1.Hur kollar jag om en produkt är tillgänglig?
Om en storlek visas på vår webbsida betyder det att den är tillgänglig och kan köpas. En uppskattad leveranstid visas vid sidan av varje produkt.

Upp

2.Hur väljer jag rätt skostorlek?
Under varje skos foton finns det en tabell med innersulors längd som man kan använda för att välja rätt storlek. Om tabellen saknas kan man enkelt få svar på sin fråga genom att fråga per e-post: info@eskor.se

Upp

3.Hur får jag tag på mer information om produkter?
Du kan gärna fråga per telefon eller per e-post.

Upp

4.Hur får jag rabatt?
All information om erbjudanden och rabatter skickas per e-post via vårt nyhetsbrev. Som ny prenumerant får du en engångskupong med värde på 100 kr i välkomstgåva. OBS! Koden gäller endast för produkter på ordinarie pris och för beställningar för 700 kr och mer och kan alltså inte kombineras med realisation och andra rabatter eller erbjudanden.

Upp

5.Hur beställer jag?
Du kan beställa på vår webbsida, i appen, per telefon eller e-post. Telefon: 08 52500510
E-post: info@eskor.se

Upp

6.Har jag en möjlighet att hämta ut skor i en stationär butik?
Vi har ett flertal stationära butiker i Polen men inga i Sverige ännu, vi levererar våra varor via DHL och UPS. Har du vägarna förbi är du hjärtligt välkommen att besöka våra stationära butiker i Polen t.ex. i Forum-gallerian i Gdańsk, Warszawa och Poznań med flera.

Upp

7.Vilka betalsätt accepteras?
Vi erbjuder och fakturabetalning via Klarna. Du behöver då välja Klarna vid köptillfället och vi har ingen möjlighet att ändra till det betalsättet efteråt. Du får en faktura direkt efteråt via e-post. Du kan också betala med kort (PayU) eller PayPal. Betalsätt väljs vid beställning och mer info hittar du på https://www.eskor.se/betalsatt. OBS! Se till att du har aktuellt BankID eller motsvarande.

Upp

8.Vad är den sammanlagda leveranstiden?
Information om leveranstid anges vid varje produktbeskrivning. Vi handlägger och förbereder beställningar till leverans inom ca 48 timmar. Frakttiden varierar beroende på leveranssätt, leverantör och var du bor. Det brukar ta mellan 3 till 6 arbetsdagar men kan dröja längre vid särskilda tillfällen som t.ex julhandel.
Via mejl kommer du att uppdateras om varje etapp av orderhandläggningen. Du kan kontrollera din orderstatus efter inloggning på ditt kundkonto. I vissa fall kan leveranstiden förlängas upp till 14 dagar – vid dessa enstaka fall informerar vi snarast dig per telefon eller e-post. OBS! Leverans- och frakttider omfattar inte lördagar, söndagar och allmänna helgdagar.

Upp

9.Hur får man de beställda varorna och vad är leveranskostnaden?
Beställningar levereras via DHL eller UPS. DHL erbjuder leverans till ett ombud nära dig. Du kommer att aviseras via sms eller e-post. Väljer du leverans via UPS har du alternativ att välja hemleverans eller till ombud. Vid beställningar över 790 kr är frakten gratis med DHL och med UPS tillkommer fraktavgift på 3 kr. För beställningar under 790 kr är fraktavgift 98 kr oavsett vilken leverantör du väljer. Vid val av UPS kan det tillkomma extraavgifter enligt UPS tabell för adresser i norra Sverige (se här: https://www.ups.com/ae/en/shipping/zones-and-rates/area-surcharge.page?). Detaljerad information kring leverans och kostnader finner du på: https://www.eskor.se/leverans.

Upp

10.Skickar ni beställningar utomlands?
eskor.se skickar vi bara till Sverige. Gå till vår butik efootwear.eu för att beställa från övriga EU-länder där vi inte har nätbutiker.

Upp

11.Kan jag komma överens om exakt leveranstid med bud?
Ja, väljer du hemleverans med UPS kommer du att aviseras om vilka tidpunkter budet kan lämna paketet hos dig. Välj gärna en passande tid. Är du inte hemma då lämnar budet en avi på dörren. Ta gärna kontakt med UPS för närmare information om när ditt paket kan levereras i så fall.
Vad gäller retur – ja, det kan du göra när du returnerar med UPS (förutsatt att du har valt UPS för leverans för dig). Då avtalar ni exakt tid per telefon när du beställer ett bud som kommer att hämta din retur. Du kan ringa eller göra det på nätet: https://wwwapps.ups.com/pickup/schedule?loc=sv_SE#/ eller ring 077 662 20 77. Annars behöver du lämna in paketet hos ett av UPS ombud (Access Points som du kan hitta här: https://www.ups.com/dropoff/?loc=sv_SE.

Upp

12.Är det möjligt att beställa produkter i en annan färg?
Alla tillgängliga färger visas på vår webbsida. Om en färg inte visas betyder det att den inte är tillgänglig.

Upp

13.Är det möjligt att beställa produkter som inte är tillgängliga på www.eskor.se?
Det finns ingen sådan möjlighet. Alla tillgängliga produkter visas på vår webbsida.

Upp

14.Kan jag ändra beställning eller betalsätt?
För att ändra detaljer i din order ska du kontakta Kundtjänst.

Upp

15.Kan jag avbeställa min order?
Du kan ta bort/avbeställa din order genom att kontakta Kundtjänst innan paketet är skickat. Det räcker att skicka ett mejl till info@eskor.se eller ringa oss på 08 52500510.

Upp

16.Hur länge gäller ångerrätt och bytesrätt?
Enligt lag har du alltid 14 dagars ångerrätt. Vi erbjuder alltid 30 dagars fri retur.
Du kan lämna tillbaka en produkt inom 30 dagar räknat från dagen då du hämtade ut din försändelse. Önskar du en ny modell eller annan storlek? Byten görs enkelt genom att lägga en ny beställning och din nya vara skickas inom 1-2 arbetsdagar. Vi återbetalar dig för den gamla produkten inom 14 dagar sedan den har nått vårt lager.

Upp

17.Hur returnerar jag en produkt?
Hos oss har du ångerrätt i 30 dagar räknat från dagen efter att du hämtade ut försändelsen. För att returnera en vara rekommenderar vi att du använder vår förbetalda returetikett (DHL respektive UPS beroende på vilken leverantör du valt vid beställning) och fått med paketet. Saknar du en returetikett är du välkommen att kontakta vår Kundtjänst och erhålla en ny per e-post.

Var god och registrera din retur på vår hemsida https://www.eskor.se/retur för att spara returen i vårt system och sedan skriva ut en färdig retursedel som endast behöver skrivas under. Du kan annars använda den utskrivna retursedeln som kom med paketet.

Har du ingen tillgång till en skrivare, önskar vi ändå att du registrerar din retur på hemsidan och använder den universella retursedeln som kommit med ordern.

Skicka sedan tillbaka den ifyllda retursedeln till oss tillsammans med produkten. Detaljerad information finns på: https://www.eskor.se/retur

Önskar du en annan storlek eller modell är du välkommen att lägga en ny beställning helt oberoende av den gamla.

OBS! Vi tar inte emot returer som skickas mot postförskott. OBS! Vill du returnera på ett annat sätt än via vår returetikett behöver du själv betala för returen.

Upp

18.Till vilken adress skickar jag en produkt som ska returneras?
Vi rekommenderar att du använder den förbetalda returetiketten som du har fått i ditt paket. Vi skickar dem alltid med varje beställning så att det är enkelt att returnera. Om du inte har den kvar kan du vända dig till vår Kundtjänst för att få en ny. Vi skickar dem då på mejl för utskrift.

Upp

19.Hur och när sker återbetalning för den returnerade varan?
Vi återbetalar till ett bankontonummer som du har uppgett inom ca 14 dagar räknat från dagen då vi har fått varan. Om en beställning har betalats via en betalningsförmedlingstjänst som PayU eller PayPal görs återbetalningen med samma tjänst som inbetalningen gjordes med.

Upp

20.Hur reklamerar man?
För din komfort hanterar vi reklamationer i första hand mejlledes. Du kan först skicka ett meddelande till oss med ditt ordernummer, en beskrivning av felet, bilder på varan underifrån, ovanifrån, från sidan och framifrån med ett ifyllt reklamationsformulär till info (@)eskor.se. Senare kommer vår Kundtjänst att kontakta dig. Om vi ber dig att skicka produkterna till oss, var god att följa instruktionerna nedan.
Man kan reklamera en produkt inom tre år efter inköpet. För att göra det ska man beskriva felet som ligger till grund för reklamationen och skicka ett meddelande med beskrivning samt produkten till oss med den förbetalda returetiketten eller till vår adress om du vill själv bekosta frakten:
eobuwie.pl S.A.
Nowy Kisielin - Naukowa 15
66-002 Zielona Góra, Polen/Poland
Man ska också bifoga ett inköpsbevis (fakturan) med meddelandet. Om du inte har kvar din faktura ange vänligen data som kan hjälpa att identifiera din beställning i vårt system t. ex. ordernummer, namn och efternamn.

Upp

21.Hur spårar jag mitt paket?
Vi skickar alltid en bekräftelsemejl med kolli-ID (sändningsnummer) precis efter vi har lämnat paket för leverans.
Vid val av UPS sök då direkt på UPS webbsajt med ditt sändningsnummer: www.ups.com/WebTracking?loc=sv_SE&requester=ST/

Vid val av DHL sök också direkt på deras sajt med ditt sändningsnummer på www.dhl.com/se-sv/home/vara-divisioner/parcel/privatkund.html
https://activetracing.dhl.com/DatPublic/datSelection.do?resetForm=false&CSRFTOKEN=LLOJ-7UGC-3NP5-97VJ-6IY6-R3MO-0TQ1-0YWG&l=SV

Upp

22.Var hämtar jag ut mitt paket?
Du kan hämta den hos ett ombud nära dig eller beställa hemleverans. Spåra ditt paket på respektive transportörs hemsida (https://www.ups.com/WebTracking?loc=sv_SE&requester=ST/ eller www.dhl.com/se-sv/home/vara-divisioner/parcel/privatkund.html).


Upp

23.Hur mycket tid har jag på mig att betala?
Vi väntar på medel i 5 dagar. Det gäller inte när du har valt Klarna för då har du 14 dagar på att betala din faktura. Har dock din betalning inte genomförts eller av någon anledning avbrutits och inte har statusen ”betald” i vårt system har du max. 5 dagar för att betala på ett annat sätt. Har vi inte fått in betalning från dig kommer vi att skicka ett meddelande med en påminnelse efter 72h efter att beställningen har lagts. Därefter väntar vi i två dagar till. Efter denna tidsfrist kommer beställningen att makuleras av systemet. Tack för din förståelse.

Upp

24.Beställningars statusar - förklaring
a) Väntar på handläggning – din beställning väntar på handläggning.
b) Väntar på betalning – vi väntar på att betalning når oss. Efter 5 dagar makuleras beställningen automatiskt.
c) Väntar på leverans – den produkt som du har beställt transporteras från ett externt eller internt lager. Den uppskattade leveranstiden är 2 – 3 vardagar.
d) Redo att skickas – Din beställning har plockats och skickats till vårt lager för att skickas vidare.
e) Skickad – Din försändelse har redan fått ett kolli-ID och väntar nu på att hämtas av speditören eller är redan på väg till dig.
f) Makulerad – beställningen har makulerats för att betalningen uteblivit eller pga. din önskan att ta bort den. Vi har ingen möjlighet att återskapa en makulerad beställning. Produkter från den här beställningen kommer att åter vara tillgängliga på vår hemsida inom 24 timmar.
g) Returnerad – din beställning har returnerats och verifierats positivt. Inom 3 till 5 vardagar borde återbetalningen att vara dig till handa.
h) Returnerad – försändelsen ej avhämtad – Ditt paket har kommit tillbaka till oss. Om du fortfarande vill få produkt/-er från denna beställning är du välkommen att lägga en ny beställning. Tack.


Upp

25.Hur byter jag en produkt mot en annan?
Vi hanterar byten genom att be kunder returnera och lägga en ny beställning. Det blir alltså två separata processer. För att vara säker att den produkt som du vill ha finns kvar lägg gärna en ny beställning så fort som möjligt

Upp

Upp
«
»